Szép a reggel, bölcs a hajnal
- Láztól mentes -
A Nap köszönt:
- Egy kalappal!
Előtte még forró hévben,
Izzadt vérmes féltekében.
Jer te-Sátán! Jer, ó, tiszteleg!
Meghalok én bús, nincs-istenek.
érdemes magas lázzal emlékezni erre a versre
Rubophen-verspályázatra,
kb 1. vrsz 2006, 2. versz 2008. szeptember 2.,
innen indult a Konzervatív Költők Baráti köre, pár amatőr költővel, ami később a Kereszténység Kalóza
„Néhány órával 2007 karácsonya előtt a Zentivások úgy döntöttek, a Rubophen 2008-ban kiszáll a versenyből. Egy egész évig nem szőnyegbombázza a nézők agyát homlokráncolós reklámfilmekkel, nem beszél a Rubophen márkáról, csak a lázról és a fájdalomról. Versben és versekkel” – írja a cég sajtóközleménye. A merész ötlet Vernyik Imrétől, a marketingkommunikációs és egyéb projektekre februárban alapított Hídvégi Vernyik Projektház egyik tulajdonosától származott, és cége az egész éves kommunikáció projektügynöksége. A médiaügynökségi feladatokat a ZenithOptimédia, a rendezvényszervezést a Special Event, a pr-feladatokat kezdetben a Próbakő, később a LocalTime látta el. A versíróverseny weboldala a Spicy Bites munkája. Az ügynökségek valamennyi megbízást felkérésre végeztek.
„Bíztunk benne – fogalmazott Bogáthy Judit, a Zentiva HR- és kommunikációs vezetője a Kreatív kérdésére, miért vágtak bele egy, a versenytársakétól ennyire eltérő kommunikációba. – Anyavállalatunk Csehországban évek óta támogat kulturális eseményeket, komolyzenei fesztiválokat, filmes produkciókat, így ez az ötlet illett a hagyományokhoz is.”
A költészetre építő, „36 fokos lázban égek” szlogent viselő kommunikáció tíz televíziós miniprogrammal kezdődött idén februárban és márciusban az RTL Klubon, amelyekben a szereplők verseket szavaltak, a Rubophen és forgalmazója pedig támogatóként jelent meg. Ezt a 20 millió forintos tévés kampányt követték nyáron a különböző utcai, ún. urban poetry performanszok, amelyek keretében néhányan Budapest forgalmas helyein mondtak verseket.
Augusztusban, a versíró versennyel egyidőben, a TÁP-színház közreműködésével elindult nevezési turné, amely négy megyeszékhelyen és a fővárosban tett látogatást, és adott lehetőséget a személyes nevezésre. Ezeket két-két autós és kerékpáros hirdetőfelület harangozta be az adott városokban, valamint az Origóra és a Rtlklub.hu honlapra épített internetes kampány. Szeptemberben megjelentek a verseny hirdetései a metrószerelvényekben is, valamint szponzorált vers-rovatok a vasárnapi Blikkben és a Nők Lapjában. Az októberi Kaleidoszkóp Versfesztiválon a Magyar Versmondók Egyesülete a Rubophen Versíró Versennyel karöltve egy Guiness-rekordra is vállalkozott: 100 felolvasó felváltva olvasott fel folytonosan több mint 6.500 verset – zömmel a Versíró Versenyre érkezett pályaművekből – több mint 102 órán keresztül. A Rubophen kommunikációja szeptember közepétől november végéig ismét, a tavaszihoz hasonló új televíziós miniprogramokkal folytatódik, megint az RTL Klubon.
A versíró verseny költségvetése a szervezők tájékoztatása szerint 125 millió forint volt, január közepén a díjazottak között összesen hárommillió forintot osztanak szét, 30 versből albumformátumú antológia készül, a győztes verset pedig 100 ezer freecardon terjesztik majd.
https://kreativ.hu/cikk/kolteszetre_kolt_a_rubophen
----